Onderhoudsproblemen Aan Craftsman-compressoren

Hoe Een 3,5 HP 68 Liter Model 919.152912 Te Bedraden Op 220v

(Ridgecrest, Californië)

Ik heb een 16 jaar oude Craftsman-compressor van 3,5 pk die ik zou willen ombouwen van 110v naar 220 volt. Op de motorkap staat aangegeven dat deze geschikt is voor 220v. Een sticker aan de zijkant geeft aan dat je de handleiding moet raadplegen om te leren hoe je hem moet aansluiten op 220v. In de handleiding heb ik echter geen instructies kunnen vinden.

Ik heb het deksel eraf gehaald waar het snoer op de motor is aangesloten, maar er lopen maar twee draden naar de motor, waardoor ik denk dat de motor alleen voor 110v kan worden bedraad (ik heb onlangs mijn tafelzaag, niet-Craftsman, opnieuw bedraad naar 220v en het had 4 draden die naar de motor lopen).

Moet ik mijn compressor aansluiten op 220v, of kan ik in plaats daarvan 110v gebruiken?

_________________________

Tim, als je motor een vermogen heeft van 110 V, krijg je dat. De draden kunnen dit aangeven, denk ik.

Ik ben geen elektricien en ik herbouw of bekabel geen motoren, dus ik kan geen elektrisch advies geven.

Als uw motor naar een motorreparatiewerkplaats wordt gebracht, kunnen ze u er misschien een prijs voor geven in ruil voor een 220. Ze kunnen ook de spanning controleren.

Vakman Minder Compressor Vernietigd 2 Sets Zuigers In Een Jaar!

(Walnoot, CA, VS)

Ik heb een 273 liter eentraps olieloze Craftsman-compressor. In ongeveer 1 jaar van intermitterend draaien heeft het letterlijk 3 van de 4 zuigers / stangen vernietigd.

Het werd oorspronkelijk gebruikt voor licht intermitterend fabrieksgebruik. Toen het de eerste 2 staven in minder dan een jaar opblies, verving Sears de hele unit door een geoliede compressor, geen problemen.

Hij is gerepareerd en ik heb hem de afgelopen maanden ongeveer een keer per maand in mijn garage gebruikt. Maar het zat een jaar voordat ik de 240-lijn had aangesloten. Meestal loopt het op tot volledige druk en vervolgens gedurende een minuut of twee elk uur of zo tijdens het gebruik. Dus een wilde gok is dat er maar heel weinig uren nodig zijn om te herbouwen. Het ging een paar keer aan en uit, maar ik liet het een tijdje aan. Het zou maar een paar seconden fietsen. Het is ’s nachts nog steeds erg laag.

Dit weekend de derde zuiger/stang geblazen. Doormidden gebroken ongeveer 3 cm boven het grote uiteinde van de drijfstang. Er zijn enkele tekenen zichtbaar dat de hengel iets aan de zijkant raakt, wat volgens mij is gebeurd net voordat de hengel brak. Ik ben er nog niet achter waar het tegen sloeg. Geen tekenen van corrosieschade etc.

Dit is een kort verhaal. Is het normaal dat een industriële compressor van Sears regelmatig nieuwe zuigers nodig heeft? De laatste keer dat ik de zuigers verving, kostte het ongeveer in onderdelen. Het is zonde om zo’n goede compressor weg te gooien, maar ik kan het me niet veroorloven om hem elk jaar te onderhouden. Of zou je dit model kunnen ombouwen tot een oliecompressor? Is dit mogelijk?

We stellen alle hulp op prijs.

Jim Henderson

Hoe Vervang Ik Het Contragewicht/lager In 919.165050?

(Stanwood, Wa)

Contragewicht / lagersamenstel brak bij Rod. Rod heeft een nieuw contragewicht/lagerunit gekregen. Staaf is in goede staat.

HOE TE VERVANGEN? Hoe verwijder ik de zuiger? Heb ik een pers nodig om het lager uit de stang te halen? Er is een torx-schroef aan de onderkant van de stang, onder een opening in het gietstuk. Maar boven ziet de opening er solide uit waar de peiling is.

______________________

Mijn 919.165050 is gerepareerd!

door: Brett

Ik had een monteur van een vriend die me hielp bij het vervangen van de lagermontage. Lager/contragewicht glijdt er gemakkelijk af wanneer een kleine torxschroef uit de onderkant van de stang wordt verwijderd. Zuiger kan in de kop blijven of gemakkelijk worden uitgeschoven en weer teruggeplaatst. Werkt als nieuw.

_________________

Betreffende uw 919.165050 Contragewicht / lager Let op!

door: Matt, Va.

Brett-Ik heb een 919.154330 die lijkt op die van jou. Het lijkt goed te werken, maar misschien wilt u het nog eens controleren.

Er is een kleine stelschroef die het contragewicht/lager op de motoras houdt. Hij zit alleen op een vlakke plek op de schacht.

Na 20 jaar gebruik kwam de mijne los en scheurde de schacht!

Het werd gered, maar ik was nog steeds geïrriteerd dat het bijna mijn compressor vernietigde.

Preventieve verzekering is geweldig met een verse, geharde schroef (zwart) en wat locktite #721

_Matt.