(Houston, Texas)

Ik heb dit op een paar forums gepost en tot nu toe heb ik helemaal geen hulp kunnen krijgen. Ik hoop dat ik eindelijk op de juiste plek ben!

Champion R15b centrifugale ontlastklep

Ik bezit een luchtcompressor die door het leger op een oververkoop is gekocht. Ik betaalde alleen voor de hele eenheid en het was OD groen en had wat oppervlakteroest, dus ik dacht dat ik het uit elkaar zou halen, opruimen, alles schilderen, de roestige bevestigingsmiddelen en fittingen vervangen en het dan weer in elkaar zetten.

Champion R15b Centrifugaallader

Ik moest er een enkelfasige motor voor kopen en ik bouwde er ook een kleine geluidsschuur voor achter mijn garage. Ik heb dat allemaal gedaan en alles is geweldig, met uitzondering van mijn centrifugaallosser en wat een olielek kan zijn.

Champion R15b centrifugaal ontlastklep probleem

De centrifugaallosser aan de voorkant van mijn pomp heeft een ontluchter die het leger TM (TM = Training Manual, of de technische handleiding. Ik heb de link eronder geplaatst voor het geval iemand het nodig heeft, omdat het Champion R15-pompen goed afdekt) een losserlichaam noemt . De oude, roestige is een 3/20 cm NPT ontluchter. Ik kocht een nieuwe omdat de oude te roestig was en het vilten scherm beschadigd was. Hij start prima, trekt heel weinig versterkers en gaat aan als ik mijn luchtcompressor inschakel. Ik heb begrepen dat zodra de pomp een bepaald toerental bereikt, de gewichten naar buiten bewegen, waardoor de druk van de pen wordt afgenomen en de kleine klepkogel kan zitten en voorkomen dat lucht ontsnapt door de ontluchter die ik eerder heb beschreven. Het probleem met mijn compressor is dat wanneer ik hem start en laat draaien, de ontlastklep nooit sluit en daarom schiet er constant lucht uit de ontluchter. Het resultaat is dat de hele unit nooit helemaal vol raakt en de tank niet helemaal vol raakt.

Het loopt en loopt. Ik plaatste een 3/20 cm NPT-plug in plaats van de ontluchter, de tankdruk schoot in een mum van tijd tot 175 psi, en toen ging de motor uit zoals het hoort. Ik heb een foto bijgevoegd van de ontlader die ik heb gekocht en die is geïnstalleerd en ook enkele algemene foto’s van de hele luchtcompressoreenheid. Ik denk dat om de een of andere reden de gewichten niet naar buiten zwaaien en dat de klep daarom niet kan sluiten. Ik verwijderde de kleine plug die de veer en de bal vasthoudt, zorgde ervoor dat ze schoon waren en zorgde er vervolgens voor dat de pen die ze duwt vrij kon bewegen. De klep sluit niet, maar alles lijkt goed te werken.

Het andere probleem dat ik heb, is met wat olielekken. Ik gebruikte oorspronkelijk Catoil (link naar technische specificaties:

Sorry voor de lange post. Ik wilde gewoon zoveel mogelijk details en informatie opnemen.

__________________________

Losser door: Doug in sdca

Dus je hebt de motor vervangen.

Draait de nieuwe motor de pomp met een snelheid binnen het bereik?

Mijn eerste gedachte toen ik dit las, is dat de pomp gewoon te langzaam draait om de gewichten eruit te persen

____________________________

Reageer op Doug in sdca
door Greg White

Bedankt voor het antwoord Doug.

De luchtcompressor werd geleverd met een Marathon 5 PK, 1740 rpm, 3-fasen elektromotor.

Ik heb hem vervangen door een Leeson 5 PK, 1740 RPM, 1-fase motor.

Ik ben geen expert op het gebied van elektrische motoren, maar ik kan me voorstellen dat deze de compressor met hetzelfde toerental zouden laten draaien.

Ik gebruik nog steeds de originele poelies die bij mijn luchtcompressor zijn geleverd.

Ik begrijp ook dat de originele motor driefasig was. De nieuwe motor is eenfasig. Ik denk echter dat dit betekent dat de 1-fase motor meer stroom zal verbruiken dan de 3-fase motor.

______________________________

Losser
door: Doug in sdca

Greg, dat is het. Ik ga ervan uit dat hij tegen de klok in draait, hoewel dat geen invloed heeft op de werking van de losser.

Dus ik heb hier geen hands-on mee, en het enige dat ik kan zien is dat de veren misschien anders en omgekeerd zijn?

Als dat niet lukt, probeer dan de buitenste veer eruit te laten om te zien of hij op die manier sluit?

(Je weet dat het niet vies is, toch?

Houd ons op de hoogte, oké?

_______________________________

2e reactie op Doug in SDCA
door Greg White

Bedoel je de veren van de centrifugaallader? De twee veren zijn erg verschillend in grootte, dus het zou onmogelijk zijn om de twee door elkaar te halen. Of bedoel je ze erin te zetten, maar achterstevoren?

De pomp draait met de klok mee van voren gezien, zoals op de foto. Het draait tegen de klok in als je het van achteren bekijkt, of de vliegwielzijde.

________________________________

Losser door Doug in sdca

Ja het is waar.

Wat betreft de veren, ik bedoelde inderdaad getransponeerd in plaats van achteruit.

Dus terug naar de klep

Kun jij alle onderdelen die moeten bewegen handmatig verplaatsen om de bal te laten bewegen?

Heb ik ook gelijk dat dit in wezen de oude klep is, behalve de uitlaatpoort?

____________________________________

3e reactie op Doug in SDCA
door Greg White

Ja, de bus waarin de veer en de bal zich terugtrekken, is verwijderd en ze kunnen nu vrij bewegen. Alles in de centrifugaallader is origineel, met uitzondering van de pakking en ontluchting.

____________________________________

Losser
door: Doug in sdca

Ik heb geen ideeën meer.

Voor nu zou ik een ventiel op de beademingsslang zetten die amper open staat en een klein gaatje boren in de plug. Wacht dan op een brainstorm.

______________________________________

Champion R15 pomplosser lekt lucht
door: Dennis Frank

Mijn probleem is dat er elke keer lucht uit de losser komt en dat er overal olie is.

Dit zijn tekenen dat uw CHECK Valve versleten is. Daarom kan er lucht uit de tank ontsnappen via het carter en ook die hoeveelheid druk in het carter zal de olie eruit BLAZEN.

Probeer de terugslagklep te vervangen. Ik denk dat uw probleem zal verdwijnen. Koppel ook de uitlaat van de centrifugale ontlader los, zodat deze goed kan worden gelost. Ik hoop dat dit helpt..Dennis Frank.

_______________________________________

Bedankt Frank!

Ik probeerde een link naar Frank-luchtcompressoren te krijgen om hier te posten, en vond er twee. Weet niet welke voor de poster is, maar ik hoop dat een van hen is:

____________________________________________

Antwoord over terugslagklep
door: Greg White

Eigenlijk is de terugslagklep gloednieuw. Het kan zijn dat de ringen ingelopen moeten worden. Ik zal het even laten lopen om te zien of het helpt.